voeding



Werkelijke gezonde voeding ondersteunt voortdurend je lichaam en houdt je geest de hele dag helder.

Vitaal functioneren als fundament van je leven!



Met het hoge tempo waarin de meesten van ons leven en het daarbij verhoogde stressniveau in ons lichaam en geest, doen we er vaak een extra flink ondermijnende schep bovenop met ons eetgedrag en de dubieuze samenstelling van onze dagelijkse voeding. Burn out ligt op de loer.

Een tussendoortje is reeds een noodzakelijke gewoonte, een kant en klaar maaltijd lijkt een ideale oplossing voor het drukke leven dat we doorgaans leiden. Het zijn meestal stralende mensen die de aantrekkelijke snelle produkten verkopen.

Stralend van gezondheid, dat willen we toch allemaal! Toch zit het geheim van gezondheid in werkelijke voedingswaarde en regelmaat. Niet in de mooie aanprijzingen door vitaal uitziende mensen.


Stralend en helder
Begin je dag met een lekker, volwaardig en gezond ontbijt (recept), dat verrijkt wordt door toevoeging van hennepolie voor de nodige essentiële vetzuren.

Stap voor stap in je eigen tempo kun je de voedingsrichtlijnen uit '7 stappen voor vitaler leven' volgen.

Wij stellen het op prijs als je €5 stort voor bijdrage in de kosten voor onderzoek op reknr.:
NL97 RABO 0142 8856 14 t.n.v. Helder Beeld

'Gezondheid en Levenskracht door fundamentele veranderingen'


De uitgangspunten om smaakvol en gezond te koken zijn uitgewerkt in 'Uitgangspunten volwaardige voeding'. Handig voor in de keuken, zodat je zelf kunt experimenteren.

Uitgangspunten volwaardige voeding

Moe-makers schrappen
De (verborgen) suikers en witmeel schrappen in je dagelijkse voeding is dan ook veel makkelijker en wezenlijk voor de kwaliteitsverbetering van je maaltijden. Veel kant en klaar produkten bevatten smaakmakers, kleur- en geurstoffen, suikers en witmeel; en dat geeft vermoeidheid als resultaat.

Als vervangend zoetmiddel kun je gula java brut nemen. Dit zoetmiddel heeft een glycemische index van 35. Suiker en veel andere zoetmiddelen daarentegen geven alleen de energieboost en als toegift krijg je een vermoeidheid aanval.

Magische werking van regelmaat
Door enkele eetgewoonten te veranderen kun je al snel meer vitaliteit ervaren. Om rust in je spijsvertering te brengen neem je drie maaltijd-momenten per dag - gezond ontbijt, lunch, diner. Ja, je leest het goed – een leven zonder al of niet gezonde tussendoortjes.

In de cursus 'Vitaal met Natuurlijk Eten' wordt dit uitgebreid behandeld.




Gezond ontbijt elke ochtend

Ontbijt recept
  •  2–3 eetlepels bio yoghurt (of geitenyoghurt)
  •  2 eetlepels hennepolie
  •  noten (pecan, walnoot, pijnboompit, etc)
  •  bessen, bramen, ander fruit
  •  palmbloesemsuiker naar eigen smaak toevoegen


H
et ontbijt mag heel smaakvol zijn, varieer daarom naar eigen behoefte met vruchten, zaden en noten; bijvoorbeeld amandelen, hazelnoten.

Wil je je maag wat meer rust gunnen, eet dan het fruit 20 minuten voor het ontbijt dat hierboven beschreven is.










Niets op deze site is bedoeld ter vervanging van medisch advies of behandeling. De naar voren gebrachte inzichten en produkten zijn ter ondersteuning voor gezonder leven, niet ter vervanging van de reguliere medische gezondheidszorg. Als er gezondheidsproblemen zijn dien je altijd doktersadvies in te winnen.